Katalógus - Rendelési folyamatmenedzsment
A rendelési folyamatmenedzsment az operatív beszerzéseket lezáró folyamatelem, amelynek keretében a leszerződött termékek elektronikus felületről (katalógusból) válnak megrendelhetővé. A rendelési folyamatmenedzsment segítségével elkerülhetőek a szállítói túlszámlázások, gyorsul az igénylési folyamat, csökken a papír alapú dokumentáció, gyorsul a disztribúció és az átfutási idő.
A rendelési folyamatmenedzsment elõnyei:
Minőségi változások:
A rendelési folyamatmenedzsment elõnyei:
Minőségi változások:
- 0-24 órás információ hozzáférhetőségi lehetőség
- Strukturált igénylés, rendelési folyamat kialakítás
- Az igénylések, rendelések 40%-kal gyorsabb folyamata
- A rendelés munkafolyamatai, státusza lekövethető
Folyamat- és eljárásköltség csökkenés:
- Az adminisztrációs munkák lényeges csökkenése jelenik meg a beszerzési folyamatokban a beszerzési osztályon
- A beszerzési osztály időigényes feladatainak lényeges csökkenése figyelhető meg a jóváhagyási munkafolyamat kezelésével
- Kevesebb "kóbor" beszerzés jelenik meg ellenőrizetlen árakon a hatékony ellenőrzési eszközöknek köszönhetően a raktári készletszint csökken
- Kevesebb készlet
Direkt költségcsökkenés:
- Tranzakciós költségmegtakarítás >50% (papír alapú költség csökkenése)
- Jelentős költségcsökkenés a rendelések jobb kihasználásával és jobb keretszerződési lefedettséggel
- Mennyiségi kedvezmények teljes kihasználása, túlszámlázások redukálása
- Integrált beszerzési rendszer
- Elektronikus aukció
- eAjánlatkérés (eRFX)
- Rendelés és katalógus menedzsment
- Szerződés menedzsment
- Szállító menedzsment