További segítségért kérem hívja : +36 1 311 60 12 (munkanapokon 8 - 17 óráig) :
  
 

CapGemini Digitális beszerzés kutatás 2018

    Büszkén és örömmel jelentjük be, hogy idén is elkészült a CapGemini „Digitális beszerzés kutatás 2018” tanulmány, ahol az eeeBID Kft ismét előkelő helyet szerzett a vizsgált kategóriák többségében.

Röviden a CapGeminiről:
    A Capgemini a tanácsadás, technológiai szolgáltatások és digitális átalakulások egyik globális vezetője, az innovációk éllovasa. Célja, hogy az ügyfeleket lehetőségeinek teljes terjedelmével megismertesse a fejlődő felhő alapú, digitális és felületi (platform) világával. Erős, 5 évtizedes örökségére és ipar-specifikus szakértelmére alapozva a Capgemini lehetővé teszi, hogy a szervezetek felismerjék üzleti ambícióikat a szolgáltatások hosszú sorain keresztül, a stratégiától a kivitelezésig. A Capgeminit az a meggyőződés vezérli, mely szerint a technológia üzleti értéke az emberektől és rajtuk keresztül jön létre. A cég egy több mint 40 országban működő, 200.000 csapattagból álló multikulturális vállalat. A csoport 2017-es éves árbevétele 12.8 billió EUR volt.
A tanulmányról röviden:
    A Capgemini 2018-as Digitális Beszerzés Kutatása kiindulópontként szolgálhat olyan beszerzési részlegek számára, akik a kizárólag költségcsökkentő nézőpontok mellett szeretnének hangsúlyt fektetni a szervezet által hozzáadott értékre is.
    A Capgemini kielemezte a beszerzési piacot elősegítve a könnyebb választást. Összesen 234 szolgáltató kapott meghívást az átfogó tanulmányban való részvételre, akik a Source-to-Pay bármely típusát képviselik. Közülük 15 országból 36-an vettek részt a tanulmány kitöltésében, és kerültek értékelésre a válaszaik alapján. A kutatás eredményeit a Digitális Beszerzési Mátrix foglalja össze. A mátrix a vállalatokat 4 kategóriába sorolja:
     • Szolgálatkész (a részvevők 28%-a)
     • Szakértő (a részvevők 33%-a)
     • Általános (a részvevők 8%-a)
     • All star (a részvevők 31%-a)
Az eeeBID rendszerét a korábbi évekhez hasonlóan idén is megvizsgálták és globálisan a legjobb szolgáltatók között értékelték, olyan versenytársak között, mint az SAP Ariba, Oracle vagy a Negometrix, Scanmarket. Az idei évben az eeeBID Kft. rendszere 3 kategóriában (Strategic Sourcing, Supplier Performance Management; Purchasing) is megszerezte az első helyezést, emellett a Supplier Performance Management kategóriában megtartottuk vezető pozíciónkat.
Kiváló eredményeket értünk el a Contract Management területen, ahol globális szinten második helyezést értünk el a legjobb 5 szolgáltató között.
A teljes dokumentum megismerhető, megtekinthető - érdeklődés esetén lépjen kapcsolatba az irodánkkal.
Eredményeink:
1. Stratégiai beszerzés támogatás:
    A beszerzéstámogató szolgáltatók igyekeznek megoldásukat és rendszerüket annyira felhasználóbaráttá tenni, amennyire csak lehetséges. Ezért különböző lehetőségeket kínálnak, melyek előnyösek lehetnek a beszerző számára. A tanulmányból kiderül, hogy a szolgáltatók több mint 80% -a biztosítja a pályázati dokumentációt előre definiált formátumokban, a rendszerből elérhető információkkal.
    Ezen túlmenően, a szolgáltatók több mint 86%-ánál a rendszerek automatikusan megmutatják a kívánt szállítókat, amikor a beszerző egy pályázati eljárást elindít. Ez a fajta intelligens megoldás értékes időt takaríthat meg a beszerzési alkalmazottak részére. A beszerzési események végrehajtásában a szolgáltatók a beszerzők életét is próbálják megkönnyíteni. A megoldások több mint 69% - a teszi lehetővé a pályázat közvetlen benyújtását egy online szolgáltatói felületen. Kilencven százalékuk biztosítja a lehetőséget arra, hogy az általános felhasználási feltételeket az eljárás megkezdése előtt, kötelező első lépésként elfogadtassa. Továbbá, a szolgáltatók 91%-a lehetővé teszi a szállító számára, hogy elmentse válaszait és folytassa a folyamatot egy későbbi időpontban, mielőtt véglegesíti azokat. (1. ábra)
2. Szerződés menedzsment:
    A harminchat vizsgált szolgáltató közül harminckét szolgáltató kínál szerződésmenedzsment elemeket. Az egy csapatban való munka, széttagoltan, különböző időzónákban komoly kihívást jelent a szerződéstámogató szakemberek számára. Ezért a közös munkához a lehető legnagyobb hatékonyságot kell megcélozni, ahol a kommunikáció (eszközök) kulcsfontosságúak. Az emailek szervezeten belüli áradatainak megelőzése és elkerülése végett, automatizált munkafolyamatokat és figyelmeztetéseket lehet létrehozni néhány szolgáltató rendszerében, ahogy az eeeBID Kft. rendszerében is.(2.ábra)
3. Szállító minősítés menedzsment:
    Bár a szállítói menedzsmentnek más aspektusai is vannak, a tanulmány ezen része a szállítói menedzsmentre és a vele járó kihívásokra összpontosít. A megfelelő adatkezelés alapja a szállítói teljesítmény menedzsment, melyet a legtöbb beszerzési szervezet jól ismer. Ebben a kategóriában az eeeBID Kft. megtartotta első helyezését. (3.ábra)
4. Beszerzési folyamat menedzsment:
    A beszerzési kerék beszerzési területe magában foglalja az összes olyan operatív tevékenységet, melyeket a szállítóknak címzett vásárlási megbízások megrendelésére kell lefolytatni, beleértve az igénylés létrehozását, PO (rendelés) létrehozását és az áruk vagy szolgáltatások átvételét. Ez az úgynevezett Vásárlástól-rendelésig folyamat (P2O). Ez az úgynevezett Vásárlástól-rendelésig folyamat (P2O). Egy hatékonyan tervezett P2O folyamat lehetővé teszi a következetességet a rendelt tételekben, az előnyben részesített szállító alapján. Ez tükröződik a minimális folyamatátadási időkben, és optimalizálás a költségeken, a szállító hatásfokán és a beszerzési megfelelésen. (4.ábra)
5. Rendszerriportok és elemzések
    Szinte minden beszerzéstámogató biztosítja a riportolás és elemzés szolgáltatást bizonyos mértékben a megoldásán belül. A kategórián belül négy különböző alkategóriát különböztetünk meg; jelentés, irányítópultok, költségelemzés és teljesítményértékelés. Bár néhány vállalat jóval fejlettebb technológiákat kínál a riportolást és elemzést illetően (a vállalatok 33% -a jelezte, hogy előremutató analitikus technológiákat alkalmaztak a megoldásuk egy részében), a jelentések és az irányítópult funkciók a leggyakrabban használtak a beszerzési megoldásokban. A szolgáltatók 61% -a szintén kínál költségelemzést, valamint 31%-uk teljesítményértékelő funkciókat. Érdekes módon a vállalatok szokatlanul magas aránya -36% -a - jelezte, hogy a teljesítményértékelés szerepel a tervében, így várhatóan nagy növekedésre van kilátás a közeljövőben ezen a területen. (5. ábra)
    Az eeeBID Kft. rendszerét az alábbi kategóriákban vizsgálták és értékelték: (6.ábra)
        • Szállító minősítés menedzsment
        • Stratégiai beszerzés támogatás
        • Szerződés menedzsment
        • Beszerzési folyamat menedzsment
        • Rendelések, számlázás
        • Rendszerriportok és elemzések
        • Adat menedzsment
Az eeeBID Kft. a 7. ábrán megjelölt iparágakban nyújt szolgáltatást.
A teljes dokumentum megismerhető, megtekinthető - érdeklődés esetén lépjen kapcsolatba az irodánkkal.
(Forrás: CapGemini Digital Procurement Research 2018.)
1. ábra - Stratégiai beszerzés támogatás
2. ábra - Szerződés menedzsment
3. ábra - Szállító minősítés menedzsment
4. ábra - Beszerzési folyamat menedzsment
1. ábra - Stratégiai beszerzés támogatás 2. ábra - Szerződés menedzsment 3. ábra - Szállító minősítés menedzsment 4. ábra -  Beszerzési folyamat menedzsment
5. ábra - Rendszerriportok és elemzések
6. ábra - Értékelt kategóriák
7. ábra - Iparágakban nyújtott szolgáltatás
5. ábra - Rendszerriportok és elemzések 6. ábra - Értékelt kategóriák 7. ábra - Iparágakban nyújtott szolgáltatás

CapGemini Tanulmány 2016-2017

Bemutatjuk a Supplier Relationship Management (SRM) 2016-2017 Tanulmányt, ahol az eeeBID a TOP 4 szolgáltató között található. A nemzetközileg is elismert rendszerünk szolgáltatásait ügyfeleink igénybe vehetik, és profitálhatnak a nemzetközi tapasztalatokon alapuló, de magyar igények és trendek által is folyamatosan fejlesztett rendszer sajátosságaiból. Jelen tanulmány az SRM funkcionalitás kérdőív alapján készült el. Az elemzés kérdések sorozatán alapul, melyből kiderül, hogy a vizsgált beszerzési és eTender szoftverek milyen funkciókat támogatnak. Ahogy a korábbi vizsgálatok alkalmával, a szolgáltatók áttekintése idén is megmutatja a rendszerek közötti különbséget a működésben, az összetettségben és a funkcionalitás szintjén is. A vizsgált szolgáltatók némelyike teljes lefedettséget biztosít a vizsgált területeken, mások csak egyes területekre koncentráltak.A tanulmányban a független szakértők átfogóan megvizsgálták az SRM szolgáltatók rendszereit, majd összehasonlították és pontszám alapján rangsorolták. Az eeeBID rendszerét a tavalyi évhez hasonlóan idén is megvizsgálták és globálisan a legjobb szolgáltatók között értékelték, olyan versenytársak között, mint az SAP, Oracle, Ariba vagy a Peoplesoft.Az idei évben 3 kategóriában (Procurment Intelligence; Sourcing; Supplier Performance Management) az élen végzett az eeebidQL rendszere, megszerezve a maximális pontszámot a vizsgált területeken. Kiváló eredményeket értünk el a ’Supplier Data Management’ és Contract ’Management’ terüleken, ahol globális szinten a legjobb 5 szolgáltató között végeztünk. Teljesen a piaci igényekkel összhangban történő fejlesztéseinknek köszönhetően Magyarországon a legjobb, globális szinten a 4. helyezést értük el.
A teljes dokumentum megismerhető, megtekinthető - érdeklődés esetén lépjen kapcsolatba az irodánkkal.
(Forrás: Capgemini SRM Research 2016/2017)
1. ábra - Funkcionális analízis áttekintése
2. ábra - Beszerzési intelligencia pontszámok
3. ábra - Sourcing pontszámok
4. ábra – Szállítói adatbázis menedzsment pontszámok
1. ábra - Funkcionális analízis áttekintése 2. ábra - Beszerzési intelligencia pontszámok 3. ábra - Sourcing pontszámok 4. ábra – Szállítói adatbázis menedzsment pontszámok
5. ábra – Szállító menedzsment pontszámok
6. ábra - Szerződés Menedzsment pontszámok
7. ábra - Katalógus Menedzsment pontszámok
8. ábra - Operatív beszerzési pontszámok
5. ábra – Szállító menedzsment pontszámok 6. ábra - Szerződés Menedzsment pontszámok 7. ábra - Katalógus Menedzsment pontszámok 8. ábra - Operatív beszerzési pontszámok
9. ábra - Külső források pontszáma
9. ábra - Külső források pontszáma